tirsdag 15. november 2011

Kort med CreaTables og PanPastel


Jeg har falt totalt for denne diesen fra Marianne design; CreaTables - Sirkler


Jeg har stanset ut de to største delene i lys kartong, og embosset med embossingmatte i stanseverktøyet mitt.



Jeg lar diesene ligge fast i kartongen og stryker på PanPastel i fargen Orange ex. dark ( 280.1 ).

Diesen fungerer nå som en sjablong, og den får litt sverte på seg fra PanPastel, men når man først har slike herlige verktøy i hus, må man også tørre å bruke de og boltre seg litt ekstra :-)


Tar på litt Panpastel langsmed kanten inntil diesen og gnir den utover med sirkelbevegelser med en Sofft Kniv m/ svampespiss nr.1.

Lurt å prøve seg frem på en papirrest først, slik at man ser mengden som skal til. PanPastel er veldig drøy i bruk og det er veldig lite som skal til for å kun lage en skyggeeffekt.


Slik ser de ut når jeg nå fjerner diesene etter at jeg er ferdig med svertingen.

Med den minste av diesene i settet stanser jeg ut et motiv fra Klippeark Vintage Jul 1 og også en i den lyse kartongen.

Har i tillegg funnet frem et mønsterark fra Merry Little Christmas-settet.


Nå har jeg alle delene, og kan begynne å montere de oppå hverandre. Jeg har laget litt dimensjoner i kortet ved hjelp av 3D-limputer.


Til slutt det ferdige resultatet:


Wenche

3 kommentarer:

  1. Kjempefint Wenche! PanPastelen gir virkelig en fin effekt på kartongen!

    SvarSlett
  2. Kjempeherlig. Kjøpte Pan Pastell for over ett halvt år siden, har enda ikke brukt dem. Gjett hva jeg skal gjøre i kveld, jo jeg skal finne dem fram og sette dem på arbeidsbordet mitt. Dette skal prøves ut, takk for titten ;-)

    SvarSlett
  3. Så bra at du ble inspirert til å finne frem panpastellene igjen! Håper vi får se hvordan det går :)

    SvarSlett