onsdag 9. mai 2012

Akvarellmaling fra Rembrandt

Jeg har vært så heldig at jeg har fått prøvd ut akvarellmaling fra Rembrandt. Settet på bildet under heter Rembrandt Akvarell Luxury Pocketbox 12 halfpan. 

For det første så likte jeg selve boksen! Til og med feltet der man kan blande maling var pent å se på. Man kan skifte ut farger når man går tom og det fulgte også med en pensel!

Pensler fra Alf Bercke og Global Hobby og Kunst.

Her er arkene jeg brukte da jeg malte. Tykkelsen på arkene var fin og passet bra til akvarellmalingen. Arkene heter Fabriano Watercolour og er 24x32 cm.

Jeg begynte med å skisse opp med en A2-blyant.

Her har jeg lagt på det første laget med maling. Fargene blandet seg godt inn i hverandre.

Så tegnet jeg forsiktig opp detaljene igjen med en blyant, før jeg la på mørkere maling. 

Her har jeg arbeidet mer med detaljene.

Til slutt gikk jeg over maleriet med en tusj fra Sakura Pigma Micron settet og lagde noen små detaljer med en hvit penn. 


Her er resultatet. "Undine"

Jeg har også prøvd ut Talens Liquid Masking Film på et annet maleri/skisse. Da påførte jeg det med en gammel pensel og lot det tørke, før jeg trygt kunne male på bildet. Når jeg var ferdig (og maleriet hadde tørket) så fjernet jeg det med et viskelær. Papiret var helt hvitt og uberørt under maskeringen.

Dette ble forresten malt i Fabriano Venezia skisseboken min! Jeg har blitt veldig glad i denne boken og maler i boka for å øve meg. Papiret er helt fantastisk å male på!

Jeg kommer garantert til å male mer med akvarellmaling! 

- Camilla Rose

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar