onsdag 21. november 2012

Enhjørning med Cernit

Da er jeg tilbake med et nytt innlegg om den fantastiske Cernit. Klikk her for å komme til det forrige innlegget. Sist gang lovte jeg å skrive om Cernit Soft mix, som kan blandes sammen med forskjellige typer Cernit for å gjøre den mykere. Jeg har merket meg at noen typer Cernit er hardere enn andre typer - og da kan det være smart å bruke Cernit Soft mix. I dette innlegget skal jeg vise dere hvordan jeg lagde en enhjørning med Cernit. Da brukte jeg først Cernit Natur 971 Savanna. 



Jeg blandet inn litt Cernit Soft mix og jobbet de to typene Cernit inn i hverandre. Med en gang merket jeg at det ble lettere å jobbe med modelleringsleira. Det var enklere å forme den. Jeg startet med å etterligne formen på en hest.




Så brukte jeg Cernit 042 Bisquit til å forme håret! Jeg måtte endre litt på formen, siden enhjørningen var litt skjev i bakdelen.


Jeg brukte Cernit 042 Bisquit  til å forme halen også. Til øynene brukte jeg Cernit 640 Mint. Men er det ikke noe som mangler her?


Sånn ja! Vi må ikke glemme enhjørningens viktigste kroppsdel - hornet!


Så stekte jeg enhjørningen min i ovnen i 30 minutter. Jeg lakkerte han med Cernit Lakk matt - fulgte veiledningen som stod skrevet på flasken.


Da ble enhjørningen seende slik ut:

Så skulle han stekes 15 minutter til i ovnen. Da var enhjørningen min ferdig.


Jeg er litt usikker på hva jeg skal bruke enhjørnigen til. Kanskje jeg lager et smykke, eller kanskje jeg bare har han til pynt! Cernit kan brukes til så mye - det er bare fantasien som setter grenser. I neste innlegg skal jeg lage noe med litt mer farge!

- Camilla Rose

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar