tirsdag 11. desember 2012

Snøballkrans

Etter surfing på nett for å finne litt inspirasjon, kom jeg over noe som fikk jeg til å lage denne snøballkransen.



Den er ganske enkel å lage, men det krever en viss tålmodighet med å vente på at diverse lag med snøspray og lakk skal tørke.


Det jeg brukte var en halmkrans. Denne festet jeg på mange isoporkuler, i forskjellige størrelser, ved hjelp av limpistol. Når alle kulene var på, sprayet jeg et tykt lag med snøspray over hele kransen. Når den var tørket,  drysset jeg masse prisma glitter på. Jeg avsluttet med lakkspray. For at glitteret ikke skal drysse av, samt gjøre det hele litt mer værbestandig.

Materialene jeg har brukt:
Halmkrans (71000225)
Isoporkuler i forskjellige størrelser (ca 90 stykk)
Limpistol (29765102)
Snøspray (91027019)
Prisma glitter (39600313)
Marabu Lakkspray - matt (01055923)
Satinbånd (81140047)

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar