onsdag 26. februar 2014

Hampvott

Da jeg laget den herlige lyslykten i hamp, fikk jeg en ide om at hampsnoren kan brukes til en god hampvott også!


Men noen tykke strikkepinner, ble denne votten strikket på veldig kort tid. Perfekt i dusjen, fin gave til deg selv, eller som en venninnegave.


Oppskrift:
20 masker ble lagt opp på pinne nr 9, også strikket jeg rillestrikk i 30 cm. Sydde så sammen slik at det ble bare en åpning, og i åpningen heklet jeg en luftmaske-hempe. Skyll votten god før bruk, gjerne i vaskemaskinen med middelslav sentrifugering.


Skulle du trenge litt oppfriskning av de ulike hekleteknikkene, kan jeg anbefale en av disse bøkene:


Materialer som er brukt:
Hampsnor
Hekling 200 mønstre ABC i hekleteknikker
Hekleskolen

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar