fredag 11. april 2014

Minne-koffert til baby

Jeg har dekorert en koffert som kan fylles med minner til guttebaby. Denne kan brukes både til babyshower, barsel/nyfødt-gave eller som dåpsgave. Jeg har latt meg inspirere av Mette sin koffert som hun viser frem i bloggen sin. 

Kofferten jeg har brukt her er den minste i koffertsettet 78005000. Denne minste fåes også kjøpt som single koffert 78005001.

Jeg har skjult sømmen i lokket på kofferten med Marabu Strukturpasta 100ml 804 Grov 01053111- Her kunne jeg selvfølgelig bare lagt mønsterarket helt ut og skjult sømmen på den måten, men det gir en litt spennende og rustikk effekt med strukturen. 


Skoene jeg har brukt på lokket er stanset ut med Marianne Design Creatable - Mine første sko 2 39990304.  På disse har jeg påført Marabu Strukturpasta 100ml 803 Fin 01053110 etter utstansing men mens arket fremdeles ligger i diesen, og bruker diesen på den måten som en sjablong. Skoene blir litt ekstra pynta ved å tre hyssing i de som skolisse. 

Skoene finnes også i en jentevariant; Marianne Design Creatable - Mine første sko 39990303. 



Jeg har malt innsiden med hvit gesso, kun for å gjøre kofferten litt lysere inni. 


Innsiden av lokket har fått litt pynt i form av mønsterark, stempeltrykk og litt stæsj. 


De små eskene til å oppbevare minner i er pyntet i samme stil som kofferten, og her har jeg brukt små tekster jeg har printet ut. Her velger man selv hva man ønsker å skrive på, men jeg tok utgangspunkt i den aller første baby-tiden. Man kan feks skrive "melketenner", og /eller ha med en bok med "mine første ord" og på den måten lage en minnekoffert som går over en lengre tidsperiode for barnet. 

I esken med "mine små avtrykk" har jeg lagt klar kartong til å ta avtrykk av hender og føtter. 


Produktliste:
Pappkoffert 78005000

2 kommentarer: