tirsdag 21. oktober 2014

Juleprosjekter med Effekt snø


Jeg elsker å pusle med juleprosjekter og for å få frem noe av den herlige vinter effekten og følelsen av jul, liker jeg veldig godt å bruke Effekt Snø.

Effekt snø fra Schjerning får du både i tube og boks. Jeg hadde ikke boks nå, selv om dette hadde vært mest praktisk til det jeg skal vise. Men innholddet er det samme og resultatet blir likt når jeg bruker en malekniv til påføringen.

Jeg legger på en ujevn kant med snøeffekt langs kanten på en kaffefarget tag. Dette gir et rustikt preg på prosjektet.


Her har jeg stemplet et motiv på kraftkartong, stanset ut med dies fra Marianne Design og tørrembosset med bigshoten. Lar diecutsen ligge i diesen og bruker denne som en sjablong når jeg påfører snøeffekt langs kanten for å fremheve embossingen.



Fjerner diesen forsiktig og lar snøeffekten tørke. Diesen vaskes ren med vann. 


Den ferdige pakkelappen min ble seende slik ut; 


Under ser dere et posekort hvor jeg har brukt samme embossing teknikk med en annen diecut. Snøeffekten gjør seg også godt på blomster og annen pynt. 



Produktliste:
Malekniv 01015409
Dobbeltsidig tape 56370705
Effekt Snø
Mønsterark fra Marianne Design Classic Christmas 10809113, Artic Winter 10809115
Sizzix Big Shot
Marianne design dies LR0240 Large Oval by Petra 39990240, LR0234 Firkant 39990234

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar