tirsdag 24. februar 2015

Bildeoverføring til lerret


Å overføre bilder til lerret er enkelt! Og fremgangsmåten kan du lese mer om her. Etter at jeg hadde vasket bort alt overflødig papir, og maleplaten fått tid til å tørke - kunne jeg starte jobben med å fargelegge. Blomsten og bakgrunnen ble fargelagt først, deretter selve sommerfuglen. Jeg brukte rikelig med fiksering underveis i fargingen, slik at fargene ikke blandet seg underveis. Jeg avsluttet med å fiksere i alle retninger, og i flere lag.


Her har jeg flere versjoner, hvorav noen ble enklere å få fine enn andre. Det er viktig å ha så få ujevnheter som mulig når kopipapiret limes på maleplaten. Da blir trykket etter vaskingen bedre.

Materialer jeg har brukt:
Maleplate
Schjerning Art Medium
PanPastels
Sofft
Talens Concentrated Fixativ

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar